Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /usr/home/adamczyknet/domains/show-dog.pl/vendor/doctrine/orm/lib/Doctrine/ORM/UnitOfWork.php on line 2636 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /usr/home/adamczyknet/domains/show-dog.pl/vendor/doctrine/orm/lib/Doctrine/ORM/UnitOfWork.php on line 2665 Galeria zdjęć ostrzyżonych i wypielęgnowanych psów
Przed, w trakcie i po ... Pielęgnacji!
powrót do listy artykułów

Przed umówieniem wizyty…

Przed dokonaniem rezerwacji w wybranym przez Państwa salonie Showdog prosimy o zapoznanie się z Regulaminem i Cennikiem usług na niniejszej stronie internetowej. Rezerwacji można dokonywać telefonicznie lub mailowo. Jeśli chodzi o kontakt mailowy staramy się odpowiadać najszybciej, jak to możliwe. Jeśli chodzi o telefony,  nie zawsze jesteśmy w stanie odebrać połączenie. W trakcie pielęgnacji priorytet stanowią zawsze obsługiwane na stole Pieski. Gdy nie odbieramy, prosimy o wiadomość SMS z rasą pieska i preferowanymi terminami  - odpiszemy najszybciej, jak to możliwe i zaproponujemy terminy wizyt.

Umawiając wizytę…

Podczas umawiania wizyty w Showdog prosimy o udzielenie groomerowi szczegółowych informacji dotyczących Pupila: chodzi nie tylko o rasę Pieska, jego wiek, masę, zakres pielęgnacji. Równie cenne są dla nas informacje dotyczące stanu zdrowia Pieska, stanu szaty, tego jak dawno temu był pielęgnowany, czy był już u nas w salonie, a także jak znosi zabiegi pielęgnacyjne, czy bywa agresywny. Takie informacje m.in. podpowiedzą nam, ile czasu musimy przeznaczyć na stylizację.

Jeśli podczas rozmowy czy korespondencji zaznaczą Państwo, w jakich dniach i godzinach są dyspozycyjni, to ułatwi nam zaproponowanie dogodnego terminu.

Przyprowadzając psa do salonu...

Wybierając się na wizytę do salonu pielęgnacji psów prosimy mieć na uwadze kilka poniższych porad… Nie jest wskazane przejadanie pieska przed zabiegami pielęgnacyjnymi. Pupilowi będzie bardziej komfortowo na stole groomerskim, jeśli jego brzuszek nie będzie po brzegi wypełniony. Zatem jeśli nasza wizyta jest zaplanowana do godzin około obiadowych to  najlepiej nie karmić Pupila przed pielęgnacją. Jeśli zaś wizytę umówiliśmy na popołudnie i wieczór to oczywiście niezbyt obfity poranny posiłek  będzie wskazany.

Przed wizytą powinniśmy wybrać się pupilem na dłuższy spacer, chodzi o to by Pies załatwił wszystkie potrzeby fizjologiczne, a także by dostatecznie się wybiegał, aby spędzenie w salonie pielęgnacyjnym  kilku godzin nie stanowiło dla niego problemu. Ze spaceru nie zwalnia brzydka pogoda, pamiętajmy, że chodzi to zarówno o komfort pracy groomera i Waszego Przyjaciela.

Przyprowadzając Pieska do salonu bardzo prosimy o punktualność (dokładnie określamy problematykę w Regulaminie). Niepunktualne przyprowadzenie Pieska dezorganizuje pracę w salonie, a w przypadku spóźnienia możemy po prostu nie podjąć się pielęgnacji, lub wykonać ja w ograniczonym zakresie. Planując wizytę po raz pierwszy prosimy zapoznać się z mapkami dojazdu dostępnymi w zakładce „Kontakt”, a także uwzględnić wzmożony ruch w godzinach szczytu, czy aktualne remonty drogowe.

Kolejny temat, który trzeba podkreślić to zdrowe podejście do chwilowego „pożegnania” Pieska i zostawienia go w salonie.  Po pierwsze nie warto wprowadzać nerwowej atmosfery, ani też wybitnie rozczulać się zostawiając Pupila w salonie. Zwierzę wyczuwa nastrój właściciela i łatwo sam przejmuje jego emocje. Wizyta pielęgnacyjna to przecież nie powód do emocjonowania się i stresu, dlatego aby Pupil poczuł się dobrze zostając z groomerem najlepiej po prostu go pogłaskać i powiedzieć pewnym siebie głosem „miłej pielęgnacji piesku, do zobaczenia niedługo!”… i tyle. Serie buziaków od wszystkich członków rodziny, wzruszenia, albo obawy Właścicieli dają mu do zrozumienia, że czeka go coś „złego”, więc sam zaczyna się bać. To zupełnie niepotrzebne.

Zaraz po wyjściu Właściciela z saloniku, Piesek najczęściej nastawia się na nawiązanie współpracy z groomerem i chętnie współpracuje. Nie rozprasza go obecność Pana, zapach, ani dźwięki. Taka pielęgnacja przebiega sprawnie i w miłej atmosferze.

Po odbiorze pieska...

Odbierając Pieska po pielęgnacji  prosimy pamiętać, że czasem Piesek musi np. oswoić się ze swoją fryzurką, obejrzeć ją dokładnie i po swojemu, szczególnie jeśli to było jego pierwsze strzyżenie czy trymowanie. Rzeczą naturalną jest, że interesuje się swoimi miejscami intymnymi czy opuszkami łap. To miejsca delikatne i mimo zachowania szczególnej ostrożności podczas strzyżenia mogą pieska po prostu swędzieć. Jeśli te wzmożone zainteresowanie Pupila nie mija po 2-3 dniach można przemyć te miejsca łagodzącym szamponem. Jeśli przed wizyta u groomera uszy Pieska były mocno zarośnięte i nie docierało powietrze do kanalików słuchowych, jeśli zgromadziło się dużo wydzieliny to naturalnie po pielęgnacji i oczyszczeniu uszu Piesek będzie nawet przez kilka dni potrząsał głową – musi przywyknąć do innej wentylacji narządu. Kolejna „przypadłość”, jaka jest zupełnie naturalna u niektórych Piesków po trymowaniu mogą wystąpić drobne „strupki” czy zaczerwienienia. Szczególnie dotyczy to np. westów, których skóra jest stosunkowo delikatna, zaś szata mocno osadzona.  Opisany objaw jest typowy i mija po kilku dniach, nie powinien wywołać Państwa niepokoju. Pozostało nam wspomnieć o podrażnieniach skóry wywołanych rozkołtunianiem zaniedbanej szaty. Przy rozczesywaniu skołtunionej, a czasem wręcz sfilcowanej szaty, mimo ogromnej ostrożności groomera i użyciu świetnych odżywek rozplątujących i fachowych narzędzi pochodzi do zaczerwienienia skóry pieska. Tego oczywiście można uniknąć – jeśli Właściciel regularnie i dokładnie rozczesuje Pupila, ten problem się nie pojawi. Natomiast nie ma możliwości, aby groomer podczas jednej wizyty rozczesał kołtuny uzbierane przez wiele miesięcy i aby nie pojawiło się zaczerwienie.

Powyższe informacje zupełnie nie mają na celu Państwa straszyć, czy zniechęcać. Chodzi o uczciwe postawienie sprawy, czego możemy się spodziewać po pielęgnacji. Rzecz jasna, są tylko rzadkie i hipotetyczne sytuacje i wcale nie musza dotyczyć Państwa Pupila. Tak jak ludzie różnie reagują na różne sytuacje i zabiegi, tak i zwierzęta różnią się od siebie. Każdy wymaga profesjonalnego podejścia i odpowiednio dobranej pielęgnacji.

Mgr inż. Małgorzata Adamczyk

Zapisy:
pn - sob:
godz 9.00-19.00
niedz: nie prowadzimy zapisów

TARGÓWEK
Małgorzata Adamczyk

tel 500 503 603
BEMOWO
Michał Adamczyk
tel 509 691 181